Svininfluensan?

Jo, just det. Nu när jag har vart hemma har jag vart tvungen att gå till vårdcentralen två gånger, och första gången var nästan lite rolig. Jo, alla läkare var ju rädda att jag skulle ha svininfluensan, så jag och mamma fick först inte gå in i byggnaden, utan fick vänta i bilen på att en sjuksköterska skulle komma och hämta oss. När hon kom fick vi gå in bakvägen in i ett rum som såg ut som en källare. För att jag inte skulle hosta och smitta alla andra patienter som befann sig typ två våningar över oss, var jag tvungen att hosta i en bit papper! Sen när läkaren kom in var han helt inplastat! Jag skojar inte! Såg jättetöntigt ut!
Dan efter behövde jag i alla fall inte gå igenom allt det där, utan kunde gå in den vanliga vägen. Det var bara för att alla läkare utan en var på en kurs, så det var inte många patienter där. Det kändes så töntigt. Är alla så rädda för svininfluensan? Dessutom var det ju ändå ingen som trodde att jag hade det! Nu tror man att jag har lunginflammation istället! Bestäm er! Jag bryr mig liksom inte, bara jag blir frisk! Idag kanske vi får tillbaka proverna som talar om i fall jag har svininfluensan eller inte, men förmodligen är det lungorna! Huvudsaken är i alla fall att jag mår bättre. Resten bryr jag mig inte så mycket om!

/Rebecka <3


Kommentarer
Postat av: Malin

sådär var det för mig också alla var inplastade, fast jag hade svininfluensan och nu har jag lunginflammation i båda lungorna. tur jag har va?

2009-11-19 @ 17:05:05
URL: http://[email protected]

Kommentarer tycker vi bra om!<3 :

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

Har du blogg?

Vad var det nu du ville säga?:

Trackback
RSS 2.0